Tuesday, October 11, 2011

ALASAN ASTRONOUT TIDAK PAKAI SELUAR 'KECIK' ......

Seorang astronot adalah seseorang yang sanggup atau sudah berhasil pergi keangkasa. Mereka manusia luar biasa karena dapat melihat luar angkasa yang begitu sempurna. namun dibalik keluar biasaan seorang astronot, ternyata ada sebuah rahsia yang selama ini anda tidak ada yang ketahui. Apa rahasia itu?

Inilah sebuah rahsia dari seorang Astronot yaitu tidak suka memakai seluar dalam. Mengapa demikian?

Keunikan inilah yang akan kita bahas. ternyata seorang astronot memang tidak memakai seluar dalam jika mereka berada di angkasa. Berikut ini alasan mereka tidak suka memakai seluar dalam







1. Tidak ada Tempat Jemuran diangkasa

Hal ini dikuatkan dengan perkataan dari seorang astronot dari Jepun Koichi Wakata. Selama 2.208 kali mengelilingi bumi, astronot Koichi Wakata tidak pernah menukar seluar dalamnya. Mana mungkin ada tempat jemuran diangkasa itulah yang menjadi alasan mengapa astronot kebanyakan tidak memakai seluar dalam diangkasa. Sehingga untuk masalah seluar dalam terkadang mereka hanya memakai satu seluar dalam dan tidak pernah menggantinya sebelum pulang ke bumi.


2. Udara yang panas membuat Mr P berkeringat

Jika kita memikirkan hal yang logik, udara diangkasa adalah sangat panas tidak seperti di bumi yangterlindungi oleh lapisan ozon, maka jika seorang astronot memakai seluar dalam seperti yang kita pakai di bumi maka akan kasihan si Mr P..heheh maka baru baru ini seorang ilmuwan Jepun membuat seluar dalam khusus untuk astronot.


3. Menjadi beban untuk bebas bergerak


Kerana begitu lamanya seorang astronot diangkasa dan mereka hanya membawa keperluan yang penting saja maka para astronot tidak memakai seluar dalam agar mereka lebih bebas bergerak diangkasa. Jika mereka memakai seluar dalam maka akan menimbulkan berbagai masalah seperti gatal, masalah individu, bau tak sedap dan lainnya.

Ini adalah kebiasaan yang unik, Bagimana menurut anda?




No comments:

Post a Comment