Tuesday, January 11, 2011

FriendShip is Remain n Never Will End!!


"Friendship is remain & never will end"

Entri kali nie pasal teman @ sahabat @ kawan @ rakan..... apa yang aku nak merapukan kali nie sajer² jek...janganlah pulak ade yang salah faham ke ape yer..gambo² ni pun bukan ape..sajer letak sebab diorang ni kawan² aku..tapi yang takde aku letak tu bukan makna bukan kawan aku tapi banyak sangat kang nak letak..hehee

Aku ramai kawan....memang ramai...tapi insya allah setakat nie aku tak pernah lupa akan kawan-kawan aku...even ada yang mungkin tu tak berapa nak ingat aku (ade ke yg tak ingat aku ehh?)....hehhhe.. mereka-mereka yang bernama kawan nie lah penyeri dan pelengkap hidup kite...sebab tanpa kawan kite umpama lah seperti "kera sumbang" kata orang kan...hehhe

Tapi...dalam kite berkawan...kite juga kena teliti akan kawan-kawan yang kite berkawan...adakah mereka kawan sejati...atau sekadar kawan kala senang..atau kawan yang hanya menjadi teman jek...atau pun kawan yang takde maknanyer..hehhe...kerana mereka-mereka inilah yang menggambarkan peribadi kita..walau kata orang.."ala..aku kawan jek ngn die tu bukan aku ikut perangai die".... memang lah..tapi kalau dah awak tu berkawan ngan orang yang perangai nya tak elok...tak ke sekaligus menggambarkan awak pun sama macam mereka..orang yg memandang & melihat...itukan dah memang semulajadi "kite menilai manusia dengan penglihatan mata"...hehehe....(dari mata barulah turun ke hati kan..) hehhe

Jadi..moral of the story...berpada-padalah bila berkawan..bukan tak boleh berkawan...tapi lihat-lihat lah..kerana kadangkala mereka pun boleh 'menjebak' kita kepada perkara-perkara yang tak elok...pilihlah kawan yang boleh 'menyelamatkan' kita bukan 'memusnahkan' kita....Sebaiknya pilihlah kawan yang boleh jadi sahabat..waima dikala susah mahupun senang... kerana sahabat yang menyenangkan kita akan membawa kita kepada jalan yang diredhai dan jalan yang benar...!!

Ada juga kawan yang nampak baik depan kita...tapi dalam diam die 'menikam' kita dari belakang... depan kita bercakap bukan main baik..lembut jek...(bak kata org "lembut gigi dari lidah")...hehhe..tapi rupanya die lah yang menghancurkan kita dalam diam...ishkk....malang sungguh dapat kawan camni kan....hehhe...nasib baik kawan-kawan aku semua baik-baik belaka..hehhe (sebab aku pon baik le kan..ahaksss..terperasan lak..)....... so...lastly entri kali nie...
biarapapun dan biar siapapun kawan kita....sayangi dan hargailah sebuah persahabatan....kerana ianya membawa kita meniti sebuah ukhwah..jangan diruntuhkan sillaturahim dengan perkara yang tak elok...jagalah persahabatan itu seperti mana kita menjaga diri kita...hehhehhe...

L♥ve you all of my friends!!!! Friendship is remain ok!

"Friendship is remembering & caring"



No comments:

Post a Comment