Saturday, October 1, 2011

BRING BACK FERRIS TO MALAYSIA!



Sebenarnya dah lama saya nak update entry tentang FERRIS ni..tapi dok tertangguh ajer...hehheheh..biase la..masa ..keadaan..kemalasan yg membataskan gerak jari ni..kuikuikui....(ade jek alasan kan..?)
Hati seorang ibu terhadap anaknya...... sekian lama menanti sinar muncul... mengharap dan berusaha ... masih belum bertemu titik penyelesaiannya.... Saya selaku seorang ibu jua turut terasa akan kesedihan dan keperitan Elis Mokhtar dalam mendapatkan anaknya... sungguh sungguh menderita dalam diam..walau orang mungkin melihat senyuman terukir selalu...tapi pastinya tiap malam mengharapkan 'si anak' datang memeluk tidur dalam dakapannya... saya seorang ibu....saya tahu bagaimana rasanya perit berpisah dengan anak... biar tiada suami tapi bila berkait dengan anak pastinya terlalu perit rasanya!!!


Dalam novel tulisan beliau (Elis Mokhtar) - KUBAWA HATI INI .... walau pada awalnya saya menemui kesukaran memahami jalan cerita dan tulisan beliau...sebab penuh sastera...(saya bukan amik jurusan sastera waktu sekolah dulu...jadi payah la nak faham bahasa sastera ni..hehe) .... tapi setelah kali ke2 membacanya (ulang baca 2x taw..) baru lah dapat gambaran..... hehehehe....ade gak yg tak berape faham tu tanya sendiri kat Kak Elis Mokhtar ni..... die sungguh baik n peramah ( puji ikhlas tau) .... 

Saya harap Kak Elis dapat bertemu semula dengan anak nya...hati seorang ibu yg masih mengharap...dan di harap juga kerajaan Malaysia membantu dengan bersungguh-sungguh usaha si ibu ini..insya allah..Allah mendengar doa insanNya.....saya doakan yg terbaek buat Kak Elis...

Oh ya! Rupanya Kak Elis ni sekarang lecturer die tempat saya belajar dulu (Twintech) ... hahhahah....

*Gud Luck to Kak ELis....Semoga Kak Elis dapat bertemu dengan Ferris... 

No comments:

Post a Comment