Friday, August 12, 2011

KAMPUNG KU TERCHENTA..PULAU AUR,MERSING,JOHOR

Chalet baru

Tapak tugu peringatan! hehhe


PULAU AUR,MERSING

melepak dengan damainye.....

Kejernihan airnya tiada tandingan!

Kowang tak terliur ke nak mandi kat dalam air yg SUPER JERNIH ni??

Port berangan paling best (dlm gambar - adik aku)



Entry aku kali ni special sikit sebabkan kerinduan yang amat sangat aku apda kampung ku...PULAU AUR,MERSING.... mungkin ada segelintir ajer yang tahu nama kampung aku ni kot...hehhe...kampung aku ni jauh giler..... kalau dari tanah bersar MERSING perjalanan ke Pulau Aur tu menaiki bot laju (ala-ala feri) dalam 4 jam setengah le lebih kurang...kalau naik bot nelayan ayah aku tu.... ade lah dalam 6 JAM perjalanan... bagi yang tak biase dengan perjalanan menaiki bot (merentasi laut) mungkin akan keletihan 'mabuk laut' ... naik kematu punggung dok dalam bot tu...hehhe...tapi bagi aku yang walau jarang-jarang balik Pulau aur ni sejak kecil aku tak penah mabuk laut...mungkin sebab aku anak kelahiran PULAU AUR ni..jadi laut tu dah memang sebati dalam jiwa ...cheewaaahhhh...

      Tapi sebenarnya memang aku anak jati PULAU AUR ni...ikutkan dalam adik beradik aku yg seramai 10 orang tu (termasuk aku le) ... hanya aku sorang yang lahir di Pulau Aur...yg lain lahir di tanah besar (Mersing)...ini semua gara-gara mak aku yang tak sempat balik ke tanah besar..hahaha... tapi aku lah yang paling jarang giler balik Pulau Aur sebab faktor masa,keadaan dan kejauhan.... disebabkan juga aku menetap dengan mak saudara aku (merangkap mak angkat aku) sejak lahir..jadi memang jarang sangat dapat balik sana.... tapi hati aku tak penah lupa pada'nya' ...hehhee

       So...korang sape-sape yang berminat nak tenagkan jiwa ke..nak lari dari hiruk pikuk kota...tempat ni adalah paling sesuai..kerana tiada hiburan terlarang di sini...hahahha... di sini tiada pembangunan seperti Pulau Tioman yg moden tu... di sini hanya ada rumah2 kampung yang rata-ratanya di huni oleh warga emas ... kalaua de pon bebeudak kecik (payah la nak jumpe) ..sebab ramai yang dah duduk menetap di bandar... kampung ni hanya tempat ziarah ajer.... di sini kalau sape yang minat memancing memang PASTI tak menyesal datang..... kalau nak relax-relax memang BEST GILER kat sini...sila lah belek-belek gambar yer.... 

      Harap-harap dapat aku balik sana dalam masa terdekat sebab dah rindu sangat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11 comments:

  1. Best2....klau nk wt private reunion utk kite2 pon ok gak....tp jauh sgt ker beb??

    ReplyDelete
  2. Sue, bestnya teringin nak gi le. Akak pernah gi Pulau Tioman mmg selalulah & Pulau Pemanggil (ini jauh bengat)... kat situ tak ada chalet2 ke?

    ReplyDelete
  3. best nye cik puan berjalan jalan :)
    jemputlah follow saya :)

    Ni Link mereka

    Irine: http://irinenadia.blogspot.com/
    Hanis: http://hazanis.blogspot.com/
    Syamsina: http://strawberryna76.blogspot.com/

    Salam Ramadhan :)

    ReplyDelete
  4. Kak Sarnia : Memang best kak!! Kalau nak pegi carik ilham pon boleh ni...hehhehe
    Aimie Diyanna : Thanx..

    ReplyDelete
  5. http://esulsuesue.blogspot.com/

    singgah sini...link kembar FL tu..:P

    ReplyDelete
  6. bgi alamat boleh x? mcm mne nk dtg sini??nk sgt dtg sini...best if lepaskn tnsion dkat sini

    ReplyDelete
  7. salam.
    saya & beberapa kawan sedang dalam plan nk bercuti ke pulau aur.
    boleh suggestkn kitaorang chalet yg sesuai & no.contact ke?
    kalau boleh membantu boleh terus hubingi saya melalui email saya egmansur@gmail.com.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Assalam..sya plan nk bwa students k pulau dayang..tapi sukar nak dapatkn chalet di sana. So, decide nk tidur di pulau aur..students 20 org tak tmasuk cikgu..ada penginapan yg sesuai yg blh u cadangkn??

    ReplyDelete
  9. Assalam..sya plan nk bwa students k pulau dayang..tapi sukar nak dapatkn chalet di sana. So, decide nk tidur di pulau aur..students 20 org tak tmasuk cikgu..ada penginapan yg sesuai yg blh u cadangkn??

    ReplyDelete
  10. Aslkm...kalau nk ke sana ,naik bot u seorang dikira brpe ya harga...tksh

    ReplyDelete