Tuesday, August 9, 2011

BUDAK SEKARANG MACAM-MACAM.....

Semalam ada satu kejadian yang memang boleh dikatakan 'rutin mengikut musim' berlaku lagi ...kejadian CURIK BESKAL! ....Budak sekarang ni bebetul dasat...depan orang ramai pon berani wat hal camtu!! Ada 1 customer aku (budak sekolah menengah) park beskal depan pintu kedai (terlindung sikit dengan dinding) .... tetiba...time dia nak balik tengok beskal dia da tak de....menangis budak tu mencarik beskal die.... ye lah beskal walau tak lawa tapi mak ayah yang beli kang kena bebel la jawab nyer...bebel tak pe lagi kalau kena tibai....naya ajer.....

Aku suh dia carik dulu kat kawasan kubur cina belakang taman sana...pun tak jumpa...last2 aku cakap " Takpe..ko balik cakap kat mak ko elok2....nanti akak minta tolong orang kedai sebelah tengok guna CCTV dia.." ......... hahhahha...... naseb budak tu memang baik...akhirnya dia dapat balik beskal dia..setelah ada informer yang beritahu beskal dia di curik oleh budak taman sebelah..hampeh tol budak tu....dia siap ubahsuai beskal org tu..konon nak buat cam beskal sendiri!!! Sungguh tak patot! Tapi yang aku pelik...budak tu bawak beskal dia balik...mak bapak budak tu tak tanya ke mana dapat beskal ke ape ke.... inilah satu penyakit baru ibubapa sekarang..... aku lihat kebenayakan ibubapa kurang ambil tahu hal perilaku anak2 diluar.....juga tidak ambil kisah...asalkan tak ganggu kerja mereka....kebanyakannya la...bukan semua! 
Dan..aku juga dapat lah gambar budak curik beskal tu melalui CCTV orang kedai sebelah...untuk BEWARE kot pasni dia datang lagi..memang nak kena lah jawabnya tu...hehhehehhe........... Kecik2 dah mencurik.... besor jadik ape lah agaknya...?? hehehhe.....

Budak kecik si pencurik beskal !! hhehe

No comments:

Post a Comment